16 Nisan 2011 Cumartesi

B A H A N E

Hayatımız bahaneler arkasına sığınmakla geçiyor. Sözlük anlamı 'bir şeyin gerçek nedenini gizleyerek ileri sürülen sözde sebep.'Aslında insanın kendisinin yüzleşmek istemediği bir şey için başka bir şeyi suçlaması da denebilir. Bir nevi yalan da , kendini kandırma oyunu.

Yapmak isteyip de yapamadığın bir şey için hemen bir bahane buluveriyoruz. O kadar zor mu acaba gerçek sebebi söylemek? Kaybedeceklerimiz çok mu ağır ki bahanelere sığınıyoruz. Gün içinde sıraladığınız bahaneleri ve gerçek sebepleri bir düşünün.
- Yemeği yakan kadının kocasına söylediği bahane : Hayatım bu ocak çok harlı yanıyor. Hiç anlamadım bir baktım yemek yanmış.
Gerçek sebep: Televizyondaki izdivaç programına daldığı için yemeği ocakta unutması.
-Sevgilisiyle buluşmaya geç kalan kadının bahanesi : Hayatım bir trafik vardı yolda sorma, sol ayağım uyuştu valla.
Gerçek sebep: Evden çıkana kadar ne giyeceğine karar verememesi.
-Sürekli görüşemiyorum, bir ara buluşalım diyen eski arkadaşa söylenen bahane: O kadar çok çalışıyorum ki bir ayarlayamadık seninle buluşmayı, bir başka bahara artık.
Gerçek sebep: On sene olmuş görüşmeyeli, buluşup da ne konuşacağız.Nasılsın iyiyim , sen nasılsın ben de iyiyim, işler nasıl onlar da iyi .Saçına ak mı düşmüş ne ? Neden boya yapmıyorsun.Eeee ? Konu bitti.
-Sürekli kilolarından yakınan kadının bahanesi : Ay şekerim ne yapsam olmadı, su içsem yarıyor vallahi. Benim bünyem yapıyor bünyem.
Gerçek sebep: Homini gırtlak önüne gelen her şeyi yemesi. Boğazını tut bak bakalım zayıflıyor musun zayıflamıyor musun?
-Kendini entellektüel göstermeye çalışan ancak kitap okumaya zaman bulamayan sözde entel insanin bahanesi : Ne zaman okuyayım yahu? Bütün gün çalış, akşam eve gel yemek hazırla, çocuklarla uğraş, bir bakmışım koltukta uyuyakalmışım.
Gerçek Sebep: Kafam kaldırmıyor artık düşünmeli şeyleri, kitabı okuyacaksın üstüne düşüneceksin, kendine bir pay çıkaracaksın. Boş versene sen, nasıl olsa bir gün filmi çekilir DVD de izleriz olur biter.

Sizin hayatınızı gerçek anlamda yaşamayı engelleyen bahaneniz ne? Yapmak isteyip de yapamadıklarınız için hangi bahaneler arkasına saklanıyorsunuz?Başkalarını kandırmak kolay da kendinizi kandırmaktan ne zaman vazgeçeceksiniz? Bugün başınızı yastığa koyup uykuya dalmadan önce bir düşünün isterseniz.

1 yorum:

beyhan dedi ki...

tam beni anlatan bir yazı olmuş. bazen bahanelerimi mi yaşıyorum hayatımı mı diye düşündüğüm oluyor. Her şey için ama herşey için bahanem hazır her zaman. Ben bir bahane fabrikasıyım. böyle olmak için bile bir bahanem var. Hayat beni böyle yaptı ne yapayım :)

"düşünmeli işler" terimini de çok beğendim. Bu kavramı biraz açabilir misiniz yasmin hanim.