7 Eylül 2010 Salı

Bir Kitap Neden Bitmez


Bir insan okumakta olduğu bir kitabı neden bitiremez ki ?Günlerdir bu soruyu soruyorum kendime, sevmediği için mi, akıcı olmadığı için mi, kendine bir şey katacağını düşünmediği için mi? Ya da e şıkkı hiçbiri mi ?
Konusu ne diye sordu kocam anlatamadım çünkü ben anlamadım ki. Bitince nereye varacak bilmiyorum. Anlatılan karakterler hangi sayfada buluşacak bilmiyorum. Ama yazılanlar öyle güzel anlatılmış kelimeler öyle özenli seçilip yanyana gelmiş ki insan okurken mest oluyor. Bu kitap anlatılmaz , özetlenmez ancak okunur.
Peki ama neden bitmez ki? Çok mu kalın ? Yooo 280 sayfa. Çok mu karmaşık anlatmış yazar? Yooo kızarmış ekmeğe sürülen tereyağı gibi eriyor insan okurken . Belki de bitmesini istemediğimdendir.Orada komodinin üzerinde duruyor olması hep okunmaya niyetli olmam hoşuma gidiyordur. Deli miyim neyim anlamadım ki.
Sadece bir paragraf yazıyorum aşağıya, varın siz karar verin okuyup bitirmeli miyim, yoksa öyle sürüncemede mi kalmalı hayatımda? Ya da siz de okuyun ondan sonra neler anlamışız anlatalım birbirimize ...

hayal:Çocuk bahçedeki elma ağacına tırmanıp hayallere dalarmış. Gün boyu inmezmiş ağaçtan aşağı; kimi geceler dallarda sabahlarmış. Sonunda, bu gidişata dayanamayan aile büyükleri kesivermiş ağacı. Çocuk elma ağacından geriye kalan çukurun içine girip elma ağacı olduğunu hayal etmiş. Her sene sulu sulu kütür kütür elmalar vermiş. Her sene gözyaşları arasında elma kompostolarını kaşıklamış aile büyükleri. ( MAHREM/Elif Şafak)

Hiç yorum yok: