10 Aralık 2014 Çarşamba

ADAMLAR

YAKIŞIKLI ADAM
‘Her genç kızın rüyası Zetina Dikiş Makinası !’
Bu sloganı bulan kesin hayatında bir kere bile rüya görmüş biri değildir. Her genç kız birer terzi çırağı mıdır ki rüyasında dikiş makinası görsün. Misal ben. Ömrü hayatımda bir kere bile görmedim. Niye göreyim canım? Görecek onca güzel adam varken ne işi var iğnenin ipliğin rüyamda.
Yatmadan önce yatağın içine oturur önce yüz hatlarını çizerim. Saçı ne renk olursa olsun uzun boylu isterim ki yanında topuklu giymem sorun olmasın. Düz ayakkabı sevmem ben. Güzel adamların yanındaki kadınlar hep topuklu ayakkabı giyer. Bu onlara kırmızı halıda yürüyormuş hissi verir. Bakışları erosun okları gibidir. Can yakarlar. Olsun acıyı severim ben. Listemi yaptıktan sonra bildiğim tüm duaları okur ışığı söndürürüm. Bilirim her gece mutlaka biri gelir yanıma. Çünkü böyle bir adamı ancak rüyamda görürüm ben.
KOMİK ADAM
Sana baktığım an ister istemez bir gülümseme yerleşiyor yüzüme. İçim aydınlanıyor. Kadınlar kendilerini güldüren erkeklere bayılırlarmış. Öyle diyor parlak kağıtlı dergiler. Sana bayılmak istiyorum. Sonrasında beni ayıltmanı istiyorum. Karnıma ağrılar giriyor sana gülerken. Ben güldükçe sen gururlanıyorsun. Gururlandıkça egonu şişiriyorsun. Ama şunu hiç bilmiyorsun ne kahkaha ne ego karın doyurmuyor.
ZEKİ ADAM
Söylediğim her söze verilecek cevabın var. Yanındayken kendimi hep eksik hissediyorum. ‘İki kere iki kaç ‘ diye soracaksın ve ben yine bilemeyeceğim. Sense ‘ olsun canım ben biliyorum önemli değil’ diyeceksin.  Seni kandırmam mümkün değil. Gözümün içine baktığın an yalan söylediğimi anlarsın. Sanki kafanın içinde her bir konunun uzmanı küçük adamlar var ve ben hangisine yetebileceğimi inan bilemiyorum.
SERT ADAM
Bakışların ürkütüyor beni. Başımı omzuna yaslayamıyorum. Yüzündeki keskin hatlar sanki bıçak yarası. Kim canını yaktı senin küçükken? Kimse sevmedi mi yoksa seni? Bu duruşun bir isyanın habercisi ama kime ya da neye?  Anlamak çok zor.  Korkuyorum elini tutarken. Yüreğini sakladığın kabuğu kırıp da ruhuna değememek acıtıyor  bedenimi.  Dudaklarından süzülecek tek bir güzel söz için nelerimi vermezdim. Sevebilseydin keşke beni.
YUMUŞAK ADAM
Her gece sana sarılıp uyumak gibisi var mı ? Kuştüyü yastığım benim. Hiç kızamam sana. Bir tatlı söz ile alırsın gönlümü. Bakışların dokunuşların hep şefkat dolu. Kıskanırlar beni seni sevdiğim için. Ne söylesem itiraz etmez yaparsın. Fırtınada sığındığım limanımsın.
YETENEKLİ ADAM
Doğuştan şanslısın. Nota bilmeden piyano çalıp , kalem tutmadan resim yapmışsın. Tüm dünya sana hayran. Kadınlar etrafında pervane. Senden bir döl aldıklarında Mozart doğuracaklarına inanıyorlar. Halbuki o çocuk sadece ‘ zarrrrttt’ diye bir ses çıkaracak farkında değiller.
SEVGİLİ ADAM
Sevgili Günlük

Bugün 35 yıllık ömrü hayatımda ilk kez bir sevgilim oldu. Ana okulundaki o gözlüklü şişman çocuğu saymazsak tabi.  Sen de Brad Pitt ben diyeyim Johnny Depp. İkisinin burnunu birleştirmişler benim sevgilim tam ortasından düşmüş. Olur olmadık yerlerde bir espiri patlatır Jim Carrey halt etmiş. Liseler arası bilgi yarışmalarında hep birinci olurmuş. Taşı sıksa suyunu çıkartır. Komodinin üzerindeki  pelüş ayıcığım gibi sarıl yat , yumuşacık. Bir bağlama çalar bizim köyün aşıkları ağzı açık bakar. Benim sevgilim sevgili gibi adam. Beklediğime değdi galiba. 

Hiç yorum yok: