24 Ağustos 2010 Salı

Büyüyünce Ne Olacağım?

22 /Şubat/2007

Şimdiki çocuklar büyüyünce ne olmak istiyorlar bilmiyorum ama bizim çağımızdaki çocukların küçükken büyüyünce olmak istediklerini ve ne olduklarını çok iyi biliyorum. İşte onlardan birkaç örnek. İlaveleri de sizden bekliyorum.

  • Ben büyüyünce doktor olacağım .( Doktor önemli bir şahsiyettir. Boynunda tuhaf bir alet ile insanların kalbini dinler. Beyaz önlüğü vardır. Yaramaz çocuklara iğne yapar. Doktorlara hiçbir zaman iğne yapılmaz ya , kesin doktor olmalıdır.)


  • Ben büyüyünce gelin olacağım. ( Bu istek kesin gelinlik giymek içindir. Bütün küçük kızlar bayılırlar uzun duvaklı, etekleri yerlerde sürünen gelinliklere. Her düğünde emin olun gelinlik giydirilmiş küçük bir kız çocuğu vardır. Annesi o gelinliği giydirerek daha şimdiden dayatmıştır kıza bir gün gelin olması gerektiğini. Ve o küçük kız bir ömür boyu taşır gelin olma hayallerini.)


  • Ben büyüyünce astronot olacağım. ( Ben henüz bu dileğini ülke sınırlarımız dahilinde gerçekleştirmiş bir çocuk olduğunu sanmıyorum. Bu isteğe resimli çocuk bilim ansiklopedilerinde gördükleri astronot resimlerinden etkilenerek kapıldıklarını tahmin ediyorum. O kocaman astronot kıyafetini giyip ortalıkda dolaşarak kızlara hava atacaklarını düşünüyorlardı herhalde. )


  • Ben büyüyünce veteriner olacağım.( Bu çocuğun hayvanlara olan ilgisinden kaynaklanır. Kesin sokakta gördüğü kedi köpeği alıp eve getirir annesine yalvarır ‘nolur anne evde besleyelim bak ne kadar şirin.’Veteriner olursa hayvanlarla istediği gibi oynayacağını düşündüğü için karar vermiştir büyüyünce ne olacağına. Ha bir de veteriner olunca zengin olacağını düşünen çocuklar vardır. Bu fikre nerden kapıldıklarını bilemem ama tanıdığım veterinerler arasında zengin olanına hiç rastlamadım J

1 yorum:

Müge dedi ki...

Evet çok doğru tespitler :)
Hep böyle derler değil mi :)

Sevindim gelmenize.. Görüşmek üzere.. sevgiler :)